Här är det

...sitsträning på gång!
Kikki, Carina och Ingela var den 14/4 på sitsträning för Carina Möller. Carina red Alibi och Kikki hade Jasmine och Ingela red storfavoriten Leo.
Av någon anledning blev det bara kort på Carina, men vi andra var faktiskt också där! Kikki syns lite i bakgrunden på ett par av bilderna. Men ni får hålla till godo med det som är.
En väldigt rolig sak var iallafall att Carina Möller tyckte att vi förbättrat vår sits avsevärt sedan vi började med sitsträning! YYEESS!!!
På torsdagen senare i veckan var vi, ( Kikki, Carina och Ingela), och red lektion för vår idol Cathrine. Det var väldigt roligt. Bortsett från att jag (Ingela) red Leipa och blev helt nerslemmad för hon fradgade så mycket och kastade med huvudet hela tiden. Det som är lite deprimerande är bara att ibland när man skall rida och allt skall bli bra, så blir det bara tvärt om! Ibland kändes det som om det  var förtsta ridlektionen någonsin, när Leipa inte vill fatta galopp! Hur deppigt som helst!
Roligt är det att rida iallafall och jag ser fram emot vår filmkväll på söndag.

Här kommer bilderna från siträningen!

66554-48
Carina och Alibi i spänd förväntan i stallet!


66554-48

eeehhh...Carina och Alibi på väg mot ridhuset.
Närmast kameran syns flanken på Leo, och bakom syns Kikki och en annan tjej som var med och red.
66554-49
Hm, Carina och Alibi förbereder sig för uppsittning. Bredvid syns Kikki och Jasmine. Redan klara!!!
66554-50
Sedärja!! Nästan uppe!!! Kikki är som synes redan svettig bara av att vänta! Här har tröjan åkt av....

66554-51

PUST!!! Nu är uppsittningen färdig! Se upp där ute!! Nu kommer vi........

(OBS! Carina är helt omedveten om att hon blivit så idogt fotgraferad under uppsittningen. Tur att hon inte bloggar här så ofta! Nu har även hon varit utsatt för ett litet "bus"! Vad skall vi busa om härnäst tro???)

Nu är jag allafall så ridsugen så jag kan smälla av och längtar massor till på onsdag. Undrar vem jag får!!??

Ha det gott ute i ridvärlden mina ridvänner!

Kram från  Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback