Fredagskväll i stallet.

I fredags var Carina, Kikki och jag (Ingela) och red. Vi hade så himla mysigt! Firade att jag gick på semester, att Carina bara hade en vecka kvar att jobba och att Kikki...ja, vad firade vi med henne nu igen..?? Att hon bara har två veckor att jobba innan semestern??? Har inte koll på det riktigt. Härligt fika hade vi också fixat. Kikki och jag!! (hm)
Carina bidrog med det goda humöret och glada skratten. Speciellt vid fotograferingarna!!! Här följer nu ALLA kort som togs under fredag kvällen när vi var ute i spöregnet och galopperade fram på skogsvägarna. Alibi och jag i en slingrig slalombana enligt ryttarna som var bakom.
66554-74
Kikki och Leipa på väg till hagen efter ridturen!

66554-75
Se så fina de är!

66554-76
Ingela och Alibi.
Jag red Cherry i ridhuset och bytte till Alibi när vi red ut. För han verkade säkrare....!!!

66554-77
Igen.......................

66554-78
Carina och Cherry.
Hon lottades till Alibi först, men var snäll och bytte när vi red ut.
För min skull.........eehhh, tror inte det...

66554-79
Nu är det Carina och Cherry! Bara så att vi vet.......

66554-80
Vi var genomblöta alla tre efter ridturen. Men som tur var hade jag impregnerat mina nya ridstövlar dagen till ära!!!

66554-81
Titta!! Så föredömligt de står när de släpper hästarna i hagen!!
Alibi försökte smita in där redan på väg ut på ridturen! Slängde sig in genom grindhålet i full galopp!
Som tur var lyckades jag få ut honom igen!  Utan att ramla av...

66554-82
Jag skall stänga grinden. Lyckades riktigt bra med det, faktiskt!

66554-83
Kikki fotar hästarna. Alibi, Cherry och Leipa.

66554-84
.........och där är jag igen.......

66554-85
Alibi rullar sig för fullt! Kikki fotade!

66554-86
Mysigt fika efter ridturen. (Se hur bra min ögonskugga matchar min fina jacka!)

TACK för en väldigt trevlig kväll mina vänner! Ser fram emot islandshästridningen på onsdag! Då blir det nya fina kort, eller...??

UPPDATERAD:
Jag glömde ju skriva att vi träffade på två ÄLGAR under ridturen. Som tur var såg inte hästarna älgarna och älgarna såg inte oss. Annars vet man ju inte hur det had slutat.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback