Vilken kväll!!

Idag var jag (Ingela) och Carina och red igen i ridgruppen innan oss. Det var hopplektion för dem!! TRE stycken ramlade av på den lektionen. Varav ett stackars barn ramlade av TVÅ gånger!. Jag och Carina satt dock kvar på våra hästar. På vår egen lektion bar det sig inte bättre än att stackars Kikki ramlade av från Achim!
Vågar vi åka dit och hoppa nästa vecka??????
Leo och jag hoppade faktiskt jättebra idag. Irene var nöjd med att jag böjde mig mer över hästen idag när jag hoppade. Jag är också nöjd med det. Carina ballade ur lite och travhoppade "bara". Hon hade Daiva och tyckte att hon snubblade hela tiden.
Under en av räddningsaktionerna för barnen skulle jag göra en snygg avsittnning för att hjälpa till. Det bar sig inte bättre än att jag fastnade med brallorna i sadeln och hängde som en fisk på en krok!! Brallorna gick sönder och jag blev verkligen helsur. 600 spänn åt helvete!!!

Ang Islandsridningen så tycker jag att vi tar Kikkis ställe, det verkar mysigt. Och billigare. Och närmre. Men det är bara vad jag tycker. Vad tycker ni andra???????

Nu skall jag sova. Är lite mör efter att ha ridit Leo två timmar. 


                         En sådan här får vi skaffa. Och en bår och gipsvagga!!                                                                                  



                                                                              66554-56
                                                                                Kram från Ingela

Kommentarer
Postat av: Karin

ni hade en riktigt spännande kväll med andra ord. Det var kanske bra att jag inte var med och red. För då hade väll det lilla mod jag har flygit sin kos. Stackars Kikki hoppas hon inte gjorde sig illa. Vilken tu att vi har dig Ingela i vår grupp som kan lite om det här med akutsjukvård. Jag har en förstahjälpenkudde hemma, ska jag ta den med mig nästa vecka, eftersom olyckan självklart kommer vara framme.
Jag hååler oxå på Kikkis förslag när det gäller islandshästar. Det kan ju vara kul att prova på ett nytt ställe.
Vi hörs och ses!
Karin

2007-05-24 @ 13:06:38
Postat av: Kikki

Det är ingen större fara med mig men fy vad ont jag har i HELA kroppen!!!!!! Skit i bår och gipsvagga, men en förbandskudde hade varit bra eftersom jag dessutom har värsta "köttsåret" på ringfingret efter mina nya "skithandskar"! Ok, det verkar som majoriteten av ridgruppen väljer Ekenäs, då kör vi på det! Vi måste bara komma överens om datum.'
Nästa vecka VÄGRAR jag att ha Aschim på hoppningen! Jag överlåter honom till någon annan....Kram Kikki

2007-05-24 @ 14:08:46
Postat av: Ingela

Jag tycker 4/7.

2007-05-28 @ 22:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback