Ridtur!

Igår var Carina och jag ute och red på "våra" hästar "Cherry" och "Leipa". Faktum är att denna gång gick det riktigt bra! Om man bortser från de inledande incidenterna att : Ridhusgolvet fortfarande var SAND så där kunde vi inte rida, och att paddocken var översvämmad så där kunde vi inte heller rida, och att när vi sedan skulle ut i naturen så kastade sig "Cherry" vilt omkring för hon blev så rädd för spånhögen, så då kunde vi nästan inte heller rida för vi blev så rädda. Men .....bortsett från det så gick det  bra!

Vi har nu sett de flesta av fälten runt om i Söderköping och det är ju trevligt! Ännu bättre hade det varit om jag inte var så feg så jag inte vågade galoppera!! Det gjorde vi inte förrens vi var på hemväg och då gick ju JÄTTEBRA ( NI ser man skall inte låta rädsla styra ens liv)!!! Anledningen till att vi  galopperade då var nämligen att vi var tvungna att galoppera förbi en gigantisk hund och hans husse för att inte hästarna skulle bli rädda. (Hoppas han inte läser här och kommenterar hur det egentligen gick till. Dvs att vi sade att han måste hålla hårt i hunden när vi red förbi och hoppas hunden inte skäller för då blir hästarna rädda och vi kan ramla av!)

Vädret var helt makalöst bra, varmt och soligt. Det var som om det var förbeställt! Livet kan inte bli bättre än så! Härlig ridning med en härlig kompis och härliga hästar! Och Leipa var jättebra igår till skillnad från i onsdags då hon bara muppade sig hela tiden!
Tyvärr fick jag ett jätteskavsår på ena skinkan! Det är inte lika härligt! Men.........det läker väl hoppas jag !

Kram från Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback