"Mammihelg"

I helgen hade en trevlig Mammihelg på Skogslotten! Vi samlades på lördag eftermiddag för fika och utdelning av hästar. Jag fick Grayson, en liten trevlig C-ponny som jag har ridit en gång innan. Sedan gjorde vi iordning hästarna och laddade för ett dressyrpass i solskenet. Det var en riktigt varm och rolig lektion och det gick bra, jag var nöjd med Grayson.
När vi hade ridit färdigt och släppt ut hästarna i hagen satt vi oss i solen och bara njöt.... :-)


Sedan  var det dags för matlagning. Vi lagade kyckling i Tikka Masala sås, ris och sallad. Det var riktigt gott.
Nu var det time för att ta in alla hästarna från hagen, hej och hå, genomsvett.... Vilken kalabalik! Inte en enda häst ställde sig på rätt plats, herre gud innan alla var på plats.

Vi tillbringade sedan kvällen med en massa skratt och satt ute hela kvällen tills vi så småningom åkte hem och sov.

Söndag morgon var vi stallet kl 8 och åt en gemensam frukost. Sen var det hoppning på programmet. Jag var riktigt nervös eftersom Grayson inte är så trygg att hoppa. Han är riktigt feg, men det gick i allafall mycket bra. Vi hoppade en ganska stor bana med 11 hinder av blandad karaktär, mur, vattenhinder, kombination oxer och rättuppstående.
Jättekul!


Jag och Grayson!


Hela gänget samlat efter avslutad hopplektion! Alla sitter kvar...


Jag travar av innan vi skrittade ut i skogen.

Det var en kanonhelg!

I måndags var jag med Marcus till Täby galopp där han tog Galopp-licens och galopperade ett träningslopp. Hur kul som helst och Marcus är riktigt laddad för att prova galopp.

Här är hela gänget från Skogslotten som skulle provgaloppera.

Det gick himla bra, alla, både hästar och barn var så duktiga! Jag kan lova att det gick undan på banan...

När alla var färdiga fick lilla Clara rida på Brynolf!


Det var en jätterolig dag!

Kram från Kikki


Kommentarer
Postat av: Ingela

Oj, vad mysigt!! Tänk! Lovisa var ju också med, bland alla nya ridkompisar!! Hoppas du inte har träningsvärk nu! Kram från Ingela


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback