Mot alla vindar

och snön kämpade jag emot på onsdagskvällen. Vad gör man inte för att få rida en timme kl20.00 en torsdag. det säger jag bara, fy fn vad mycket snö det var i Söderköping på torsdagskvällen och mer kom det.

Först stod jag och huttrade när jag väntade på bussen som jag brukar åka med till ridningen. När den väl kom så var det "fel" buss, men den gick till Söderköping. Det var bara det att den stannade inte där jag brukar gå av, utan jag fick gå av tidigare. Vilket betyder att jag fick längre att gå än vad jag brukar. Det gjorde väl inget egentligen om det inte hade varit för vädret. Snön virvlade och blåste ner och jag pulsade i snö som nådde mig till knäna. Det var nämligen inte en trottoar eller gångväg av de som jag gick på som var PLOGADE. När min lektion väl skulle börja visade det sig att vi bara var två stycken som skulle rida. Vi hade en rolig dressyrlektion till julmusik. Efter lektionen stannade jag kvar, eftersom Sofia skulle rida sin häst en liten stund. Jag höll värmen uppe genom att ta på hästarna som inte hade gått lektion sina täcken ( inte alla, bara dom snälla, som jag tycker). Nästan ingen hade täcke på sig, men det var bra. Jag kände mig lite modig, faktiskt. Sen åkte vi hem och då hade det slutat snöa, vägarna och trottoarerna var plogade. Det var det.

Kram Karin

Kommentarer
Postat av: Ingela

Modiga kvinna!! Du var väl försiktig bakom Karlo, hoppas jag!! :) Kram, kram!!//Ingela


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback