Men, oj, så synd!!

Vi glömde både videokamera och vanlig kamera på vår hoppkurs i år!! Att det kunde slumpa sig så dåligt. Inga bilder på oss alltås. ALLA var sååååååå ledsna över det! (Fast mig kan ni se på Östnytt snart!) Den 6/1-10 begav vi oss i väg till Sörping för årets hoppkurs. Kikki, Carina Karin, Ingela och en tjej till. I år var det bara en timmes ridning tyvärr....Eller nåt....Fast det var lite bra eftersom det var -15 grader "och snö ända upp till arschlet", som Conny brukar säga.
Carina och jag var först på plats och skulle därmed ta in hästarna. Vilket inte var så lätt. Dessa hade gömts i en hage på andra sidan vägen, så vi hade lite problem med att hitta dem. Dessbättre följde alla snällt med in när vi väl hitat dem. Jag hade Cherry och jag och Kikki lyckade sadla och tränsla henne med livet i behåll. Kikki klarade sedan Golide nästan själv och Karin och Carina som är de vana och modoga i vår gruppe sadlade sina egna hästar, Filipine och Natcha, på egen hand. Uppvärmningen gick sådär för min del. Cherry vägrade redan vid sidan av hindren. Spänningen steg. Hur skulle detta sluta!? Hela lektionen gick ialafall bra! ALLA klarade sig helskinnade. Ingen ramlade av i år. Ingela hoppade dessutom mycket högre hinder än hon visste om och chockades svårt, men befinner sig nu i tanken i Elithoppargruppen. Kaxig som bara den! Hoppar lika högt som Kikki med andra ord. Banan var svår som attan mycket snäva svängar och volter, men jätterolig!! Sofia var väldigt nöjd och tycker att vi är duktiga. Nu ser vi fram emot nästa års hoppkurs och då skall KAMERAN med. Tänk om vi hade fått med Ingelas höga hinder hopp på bild. Det ni! Avslutade gjorde vi med gott fika som Karin bjöd på och fick även en pratstund med Markus och Clara som var med!

Kram från Ingela

Kommentarer
Postat av: Kikki

Vilken rolig hoppkurs det var!! Kul att se Ingela ta sig till "svindlande" höjder... Haha! Riktigt lyckat trots kylan och att jag fick stressa hem med trötta barn. Det gör vi om nästa år igen ( om det inte dyker upp något liknande innan), jag har laddat upp med säkerhetsvästen till nästa gång.... Kram alla!

Postat av: Ingela

Kikki: Ja, säkerhetsväst går det väl åt, för de höga höjder "vi" hoppar på! :) Hoppas det blir nåt liknande snart igen. Attans synd att Ansa inte har kurser längre! Kram på dig!

2010-01-10 @ 23:38:19
URL: http://ridgruppen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback